Fery Vanhemelryck’s blog

De redactie.be : De boosdoeners

Posted by Fery Vanhemelryck op 15 januari 2008

In de mediabijlage van de morgen van 11 januari staan de schuldigen van de schreeuwlelijke nieuwe website van de vrt. “ONE Agency is a full-service interactive agency, specialized in new interactive marketing and communication. We use the internet, (interactive) TV, print, events, … to reach your customers where they really are.” Zo beschrijven ze zich op hun eigen website. ‘Gespecialiseerd’ in nieuwe interactieve marketing en communicatie. Als ik naar deredactie.be kijk zie ik niet echt werk van specialisten. Dat lijkt mij persoonlijk ook moeilijk voor een bedrijfje dat nog maar één jaar bestaat. Wel straf dat ze na een jaar zo’n belangrijke website onder handen mogen nemen, jammer dat ze het niet beter hebben gedaan.

In het interview met de account director in de morgen staat er vreemd genoeg geen woord over de negatieve commentaren. Ik vermoed dat ze het interview hebben afgenomen voor de hele heisa, het is gepubliceerd in een wekelijkse bijlage dus kan het wel een iets ouder interview zijn. Maar dus nu weten jullie waar je niet moet zijn om een website van de nationale televisie te laten restylen: oneagency.be

Het is wel leuk dat ze bij hun uitleg over deredactie.be de boze reacties van bezoekers laten staan.

ONE Agency was selected by the VRT to conceive a brand-new online news-service website. Deredactie.be allows the VRT to report in real web-2.0 style.

With the Internet gaining popularity as a credible media source, at considerable speed, it promises to become the news medium. Motivated by this developing trend, deredactie.be offers visitors a user-friendly and highly visual service. An abundance of up-to-the-minute film reports can be easily browsed through and viewed comfortably in full-screen size. Visitors can get to know their favoured journalists better, and will soon be able to keep track of the journalists’ reports by clicking on their images, displayed at the top of the home page.

ONE Agency was responsible for the design of the site and the VRT itself for the concept and development. Deredactie.be was created in line with the new vision and approach of VRT concerning its TV, radio and new-media broadcasting. This online platform was designed to be an integrated part of the whole VRT experience.

ONE Agency also developed the necessary (Flash and Flex) technology to produce the rich-media player and to connect it seamlessly with the VRT back-end systems.

This realization demonstrates that ONE Agency fully understands that the Internet of tomorrow is not only about tagging and user-generated content, but also about rich-media interfaces that bring video to consumers, wherever they happen to be.

Posted Comments
Posted by: Sander – 14 January, 2008 – 09:50
Oeps
Daar gaat jullie klantenbestand…

Posted by: Koen – 13 January, 2008 – 02:05
Een gedrocht
Veel te zwaar en veel te lelijk.Nog geen enkele positieve reactie gehoord of gelezen.

Posted by: een mening – 12 January, 2008 – 12:35
correcte procedure?
jullie zullen blijkbaar zoals voor zovele overheidsopdrachten niet geselecteerd zijn op competenties…

Posted by: Tom Merckx – 12 January, 2008 – 10:26
jammer
de nieuwe vrt nieuws site is een schoolvoorbeeld van ontoegankelijkheid, gebrek aan structuur en poor usability. Voor een belg in het buitenland zoals ikzelf is vooral de zeer lange laadtijd erg problematisch. De unaniem negatieve reactie van de webcommunity zou toch enkele wenkbrauwen moeten doen fronsen, vooral voor een site die in de eerste plaats voor de gemeenschap bedoeld is. Jammer, want One staat toch wel voor kwalitatief werk, dacht ik.

Posted by: rik vandevelde – 11 January, 2008 – 21:13
amateurisme, onkunde!
Wie heeft dit bedacht, een goedkope onderaannemer uit het het ex-oostblok? Geef jullie fout toe, verlos ons van dit gedrocht en zet alstublieft http://www.vrtnieuws.net snel terug online.

Posted by: Rossiu – 11 January, 2008 – 19:40
Afgrijselijk
Afgrijselijke site. Ik ga volledig akkoord met de vorige comments. Schande over het design team, respect voor het PR team van ONE die dit monster verkocht heeft gekregen.

Posted by: Bart Gijssens – 11 January, 2008 – 10:07
deredactie
Deredactie.be vind ik zeer slechte website. Het is een goed voorbeeld van hoe een website niet ontworpen mag zijn. Onoverzichtelijk, ongebruiksvriendelijk, irritant en zelfs spuuglelijk. Ik heb besloten om de website niet te gebruiken omwille van de te lage kwaliteit. En ik ben niet de enige die dit denkt, zoek maar eens op het internet. Ik begrijp niet dat jullie durven publiceren dat jullie verantwoordelijk waren voor deze website. Het is echt niet iets om trots over te zijn hoor.

Posted by: Toon – 11 January, 2008 – 09:19
Achteruitgaan
Persoonlijk vond ik de vorige versie, vrtnieuws.net, veel beter, duidelijker, overzichterlijker, en minder zwaar om te laden… Errors of crashes van de website heb ik gelukkig nog niet meegemaakt… Hopelijk komt er nog een aanpassing / verbetering…

Posted by: Pieter-Jan Jacobs – 10 January, 2008 – 23:06
shame on you
mocht je het ontwerp van de redactie presenteren in een opleiding grafische vormgeving, denk ik niet dat je kans zou maken om te slagen. En het ergste is dan nog dat jullie erin slagen om zowat elke browser te doen crashen na enkele minuten. hebben jullie ooit van testen gehoord? of was dit jullie eerste actionscript project? de gebruiker krijgt constant erroors te doen. ik hoop dat jullie genoten hebben van jullie laatste project. btw, is de repeat code bedoeld om het onmogelijk te maken commentaar te posten?

Voorstel van een blogger voor de nieuwe layout:

nieuw design voorgesteld door een blogger

Nieuwsbericht op hun website:

ONE Agency designs striking new websites for the VRT

Ghent, 11 January 2008 – On Monday 7 January, the VRT online news service donned a new skin and started reporting on the Net in real web-2.0 style. Both the new-look news website, deredactie.be and the new Canvas website, canvas.be, were revamped by ONE Agency.

With the Internet fast gaining popularity as a credible media source, it promises to become the news medium. Motivated by this developing trend, deredactie.be is now offering visitors a user-friendly and highly visual service. An abundance of up-to-the-minute film reports can be easily browsed through and viewed comfortably in full-screen size. Visitors can get to know their favoured journalists better, and will soon be able to keep track of the journalists’ reports by clicking on their images, displayed at the top of the home page. ONE Agency was responsible for the design of deredactie.be and the VRT itself for the concept and development.

Canvas.be, conceived and designed by ONE Agency, follows a similar evolution, allowing visitors to view TV listings, gain background information on programmes, view trailers and listen to the latest news bulletins. The website also encourages the public to participate in programme discussions and to read and comment on the columns by the contributing journalists.

ONE Agency also developed the necessary (Flash and Flex) technology to develop the rich-media players and to connect them seamlessly with the VRT back-end systems. Both websites were created together with the VRT and in line with the company’s new vision and approach regarding its TV, radio and new-media broadcasting. The online platforms were designed to be an integrated part of the whole VRT experience.

These realizations demonstrate that ONE Agency fully understands that the internet of tomorrow is not only about tagging and user-generated content, but also about rich-media interfaces that bring video to consumers, wherever they happen to be.

Posted Comments
Posted by: pierre – 14 January, 2008 – 15:31
Mooi
Proficiat met de nieuwe nieuws site, eindelijk wat innovatie en echte rich media voor de VRT. Vooral de “full screen video” player is nog nooit gezien in België.

Posted by: Rob – 14 January, 2008 – 00:10
striking new design for the vrt
Hoewel ik bij m’n kritiek blijf dat het nieuwe design echt niet deugd, zeer onoverzichtelijk, grafische zeer slordig uitgewerkt, veel te zwaar is. Wil ik mij toch wel verontschuldigen voor het flauwe grapje over de medewerkers: was eigenlijk een beetje geodkoop en mag gerust weg. Maar laat eht duidelijk zijn: het enige wat dit design doet is mij naar een andere nieuwssite doen overschakelen en dat vind ik gezien de inhoud van de vrt-site heel spijtig.

Posted by: Rob – 13 January, 2008 – 14:44
striking nes design for the VRt
jammer that nieuwe striking design, nu moet ik op zoek naar een alternatieve newssite. Maar goed, ondertussen begrijp ik wel het promofilmpje op jullie site waar je alleen naar de beste medewerkers zoekt, t’is inderdaad dringend nodig dat je er enkele vindt.

Posted by: Els Tavernier – 12 January, 2008 – 11:26
Moedig!
Erg moedig van One Agency om zich te ‘outen’ als ontwerper van deredactie.be na de golf van (vaak terechte) golf van negatieve kritiek op de nieuwe site.

Posted by: Pjoeter – 11 January, 2008 – 15:41
TJah, bijna maar nog niet helemaal
Sorry maar het is toch niet geheel geslaagd hoor dat nieuwe ‘design’, onduidelijk, slordig, ‘all over the place’ zijn een paar woorden die in me opkomen toen ik het zag.

2 Reacties to “De redactie.be : De boosdoeners”

  1. cheezy said

    Euh, ’t is niet omdat een bedrijf nog maar één jaar bestaat, dat de mensen in dat bedrijf geen ervaring hebben hé. Op hun site kan je lezen dat ze de fusie zijn van drie bedrijven, die elk al jaren actief waren in de sector.

    Je mag ook niet vergeten dat dit bedrijf misschien wel de site gemaakt heeft, maar dan wel in opdracht van een klant. Waar ik nu meestal werk (Lithium ICT BVBA, ook een samengaan van twee bedrijven trouwens, en dus ook nog jong), hebben we misschien ook al sites gemaakt die ik persoonlijk niet geweldig vind, maar dat is dan zo omdat de klant het wilt.

    En je moet niet zoveel kopiëren, je schrijft zelf al tekst genoeg :-)

  2. “Euh, ‘t is niet omdat een bedrijf nog maar één jaar bestaat, dat de mensen in dat bedrijf geen ervaring hebben hé. Op hun site kan je lezen dat ze de fusie zijn van drie bedrijven, die elk al jaren actief waren in de sector.”

    Daar heb je natuurlijk gelijk in. Hoewel de som van de delen niet altijd meer dan of gelijk is aan de delen is er geen reden om daar hier aan te twijfelen.

    We zullen het dan maar op de vrt steken. Maar op wie dan? de redacteurs, de bazen, de vlaamse regering? Of misschien wel op de kiezers omdat ze de verkeerde mensen verkozen hebben die mensen bij de vrt hebben aangenomen. Dan ben ik zelf ook schuldig aan het lelijke design. Sorry daarvoor mensen :-)

    Maar je hebt gelijk, ik moet verder nadenken over zo’n zaken.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

 
%d bloggers op de volgende wijze: