Fery Vanhemelryck’s blog

The butterfly effect

Posted by Fery Vanhemelryck op 28 maart 2008

Gisteren kon je genieten van ‘the butterfly effect‘ op kanaaltwee 2BE. Ellen wilde eerst naar ‘mijn restaurant’ kijken dus kon ik maar de helft zien. Gelukkig had ik hem al eens gezien. Het blijft nog steeds een fantastische film. Om potentiële toekomstige kijkers niet te irriteren ga ik het verhaal niet helemaal vertellen. Dat kan je hier vinden. De grote lijnen zijn: Ashton Kutcher kan terug in de tijd reizen naar bepaalde moeilijke periodes uit zijn jongere leven. Daar kan hij als 20-jarige het lichaam van zichzelf overnemen. Hierdoor verandert de toekomst/heden en gaandeweg leert hij dat kleine veranderingen grote gevolgen kunnen hebben. Vandaar de naam Butterfly effect. Ik vind het een van de beste films aller tijden en er zit ook een zeer ontroerend liefdesverhaal doorweven. Bijna alles wat het hoofdpersonage doet is om de liefde van zijn leven (Amy Smart) gelukkig te maken. Voor de liefhebbers vind je hier het volledige script.

Na de film lag ik nog een tijdje wakker om mij af te vragen of ik iets zou veranderen als ik terug kon gaan in de tijd. Verder dan aandelen kopen of 9/11 proberen te verijdelen geraakte ik niet. Daarnet had ik een andere gevonden: ‘vroeger beginnen aan mijn thesis’.

Wat zou jij veranderen als je terug in de tijd kon reizen naar je eigen (jeugdige) lichaam?

Eén reactie to “The butterfly effect”

  1. griieet said

    Toen ik klein was, deed ik aan volleybal, turnen, chiro en muziekschool. Aangezien ik bij scholenwedstrijden veel medailles had gewonnen in de atletiek-sector, had ik op een bepaald moment hard getwijfeld om ook nog atletiek bij te nemen als hobby. Jammer genoeg heb ik dat niet gedaan. Ik had beter gestopt met muziekschool en atletiek gekozen!
    Voor de rest ben ik relatief gelukkig met de keuzes die ik gemaakt heb :)

Geef een reactie

 
