Fery Vanhemelryck’s blog

Driekamp Roeien

Posted by Fery Vanhemelryck op 29 maart 2008

Morgen gaan we in Wijnegem een driekamp roeien. De nieuwe trainster heeft de vier Limburgse studentenroeiteams uitgenodigd om tegen elkaar te roeien.. De UHasselt gaat spijtig genoeg niet mee. We kunnen dus niet zien hoe goed zij dit jaar zijn. De strijd zal gaan tussen de XIOS, de PHL en de KHLim.

In de voormiddag roeien we 4000 meter, namiddag 1000 meter en om af te sluiten nog een spurt van 250 meter. Dit is een goede oefening voor de Hasselt studenten regatta op 23 april. Dan is het gelukkig maar 1 wedstrijd van 1800 meter, maar de inzet is veel hoger.  Morgen gaan we zien wie het beste samen roeit en presteert onder druk. Voor de verschillende afstanden gaan we een paar keer van plaats wisselen. Aan de hand daarvan ga ik als kapitein een voorstel doen voor het definitieve team voor 23 april. We hebben spijtig genoeg drie mannelijke roeiers en 1 vrouwelijke die uiteindelijk niet mee kunnen doen op de regatta. Ik heb al een team in gedachten maar dat moet morgen eerst getest worden. Ik ga het ook niet alleen beslissen, ik geloof te sterk in de democratie om als dictator beslissingen te nemen. Ik zal dus aan alle roeiers van mijn team vragen hoe zij het zien en daarna samen met Conny en de sportcoördinator de uiteindelijke beslissing nemen.

Morgenavond zal ik dus moe zijn en vol blaren staan.

Geef een reactie

 
