Fery Vanhemelryck’s blog

I love the 90’s

Posted by Fery Vanhemelryck op 10 april 2008

Zaterdag ga ik naar I love the 90’s in de ethiasarena hier in Hasselt.
De stad Hasselt trakteerde alle bestuurders van Hasseltse verenigingen op gratis vrijkaarten. Ik heb de schepen van studentenzaken, Valerie Del Re, kunnen overtuigen om ook de studentenverenigingen vrijkaarten te geven, aangezien zij vaak zeer actieve verenigingen zijn en ook bijdragen aan het verenigingsleven in Hasselt. Het verenigingsleven in Hasselt is volgens het nieuwsblad het beste van Vlaanderen. Ik kan dat alleen maar beamen. De stad Hasselt doet veel moeite om haar verenigingen te ondersteunen. Dit gaat van gebruik van lokalen, over financiële tussenkomsten tot uitleen van materiaal. Omdat de verenigingen Hasselt in zo’n positief daglicht gebracht hadden wilde het stadsbestuur graag iets terugdoen. Daarom kreeg ik onlangs deze uitnodiging in mijn mailbox. We konden kiezen tussen het schlagerfestival, I love the 90’s en Fire of anatolia. Mijn keuze viel op I love the 90’s. Het gaat een geweldig leuk feestje worden. Er gaat veel bekend volk zijn, verenigingsvolk, mijn ultimate frisbeeclub diabolic heaven, oud klasgenoten, zelfs stuvers uit Gent zakken af naar Limburg voor dit evenement.
Het is trouwens volledig uitverkocht, gelukkig had ik gratis kaarten :-)

Het is nu alleen te hopen dat ze ook wat alternatieve muziek draaien. De artiesten van de affiche zijn best wel goed, maar een hele avond hetzelfde vind ik maar wat eentonig. Zoals we onlangs nog konden horen op stubru met de top 90 van de jaren 90 zijn de jaren 90 ook de jaren van de fantastische alternatieve muziek ., Nirvana, Metallica Deus, radiohead, therapy, foo fighters, beasty boys, green day, enz…

Hier al een voorproefje van de muziek van I love the 90’s:

Berichtje uit het belang van Limburg:

Met liefst 21.500 bezoekers is het uitverkochte evenement ‘I Love the 90’s’ op 12 april het grootste indoor concert in één zaal ooit in België.
“We hadden het niet verwacht, maar dit is een gigantisch succes. En dan zeggen dat geen mens naar Limburg afzakt voor concerten…”,zegt Linda Manet, commercieel directeur van de Ethias Arena en de Grenslandhallen. “We hebben meteen beslist om de securityvoorzieningen op te drijven, en we zullen een tweede zaal openstellen voor concertgangers die wat frisse lucht willen scheppen of het even wat rustiger aan willen doen.”

Op de affiche van ‘I Love the 90’s’ staan onder andere Dr Alban, dj Sash!, Culture Beat en 2 Fabiola.

Geef een reactie

 
