Fery Vanhemelryck’s blog

Examen economie

Posted by Fery Vanhemelryck op 3 juni 2008

Morgen heb ik mijn eerste examen. Bedrijfskunde en bedrijfscommunicatie zoals het in het mooi Nederlands op onze uurrooster staat. In de volksmond noemen we het gewoon economie. We hebben een deel bedrijfseconomie, een deel boekhouden en een onderdeel solliciteren. Die bedrijfseconomie vind ik best wel interessant. Het solliciteren was op voorhand als permanente evaluatie. Ik snap echt niet waarom leren solliciteren bij de competenties van een ingenieur hoort. We horen opgeleid te zijn tot een goede ingenieur, het solliciteren komt dan wel vanzelf. Het deel boekhouden vind ik minder interessant. Vooral omdat wij het op papier moeten doen! Hele rijen en kolommen getallen ingeven op lege blaren. Onvoorstelbaar in deze moderne tijd. Ik vraag mij af of er ergens in Vlaanderen nog een boekhouder of kleine zelfstandige is die zijn boekhouding op papier maakt. Als Quaestor van het LOSO hou ik ook een (beperkte) boekhouding bij. Maar buiten de facturen heb ik niets op papier staan. Ik zie niet in waarom ik dat nodig zou hebben.

Het enige voordeel dat ik zie in een papieren boekhouding is dat je dan de basis beter kent. Het nadeel is wel dat je trager werkt en dus veel minder kan zien.

Was economie maar zo eenvoudig als bij Fokke en Sukke ;-) :

2 Reacties to “Examen economie”

  1. griieet said

    Veel succes Fery! Ik zal voor je duimen :)

  2. ajscha said

    geachte mevr of meneer,
    ik ben een leerling uit de middelbare school. en ik moet binnen kort kiezen welke beroep ik moet doen de komende jaren. maar ik wel iets met economie doen het lijkt mij erg leuk, maar ik weet niet welke beroepen er zijn in de economie, kunt u mij mieschen helpen. met het zeggen van leuke beroep.

    met de vriendelijke groeten Ajscha

Geef een reactie

 
