Fery Vanhemelryck’s blog

Not in my backyard

Posted by Fery Vanhemelryck op 7 juni 2008

Deze middag was ik rustig aan het eten toen plots de bel ging. Er stond een mevrouw met een enquête voor de deur. Normaal vind ik enquêtes altijd interessant, ik vind dat een zeer goede vorm van democratie. Dus ik vroeg waar de enquête voor was. De mevrouw vertelde dat het een petitie was tegen de jeugdherberg die gepland is op de parking achter het station van Hasselt. ( In Hasselt was tot nu toe nog geen jeugdherberg of goedkope verblijfplaats voor jongeren, de jeugdherberg is gepland voor 2011) Ik schrok me rot. Hoe kan je nu tegen een jeugdherberg zijn? Jongeren de kans geven om onze prachtige stad te ontdekken zou net zoveel mogelijk aangemoedigd moeten worden. Ik had gevraagd waarom ze tegen een jeugdherberg was. Ze had schrik dat de jeugdherberg in combinatie met het station voor overlast zou zorgen. Volgens mij is er geen beter mogelijke locatie voor een jeugdherberg dan vlakbij het station. Ik vroeg haar wat ze bedoelde met overlast. Er komt blijkbaar ook een parkje waar nu een vieze parking is, en ze had schrik dat er dan jongeren daar zouden rondhangen met bakken bier. Wat een ramp :-s
Ze is wel heel de tijd vriendelijk gebleven, ook toen ik vertelde dat ik net heel fel voorstander was van een jeugdherberg. Zij zei dat ze ook voor een jeugdherberg was, gewoon niet in haar achtertuin, een prachtig voorbeeld van NIMBY. Ik hoop echt dat de jeugdherberg er komt, en ik zie geen betere locatie in Hasselt dan vlak achter het station. De parking ligt trouwens mooi naast mijn achtertuin ;-) en ik zeg, Yes In My Backyard!

Jongeren zijn een meerwaarde voor een stad. Jongeren uit andere streken eens te meer.

Eén reactie to “Not in my backyard”

  1. Thierry said

    toppunt van bekrompenheid, van de ergste soort…

    mss goede aanleiding om een tegenpetitie op te starten:
    Hasselt pro jeugdherberg!

Geef een reactie

 
