Fery Vanhemelryck’s blog

Studeren/laatste examen

Posted by Fery Vanhemelryck op 16 juni 2008

Vandaag moet ik hopelijk de allerlaatste keer blokken voor mijn masterdiploma. In september moet ik ook nog mijn masterscriptie verdedigen maar morgen is mijn laatste examen. Het is er eentje om in schoonheid af te sluiten. Kernfysica 2. Ik moet onder andere de verschillende Kernmodellen kennen, de meest gebruikte types Deeltjesversnellers en de wisselwerkingen en elementaire deeltjes. Tot nu toe vlot het leren goed, alleen de spin-baankoppeling moet ik nog eens deftig bekijken. Ik ga net zoals vrijdag en zaterdag studeren in de bibliotheek van de UHasselt. Daar lukt het mij gemakkelijker om mij te focussen op studeren. Ik heb er zaterdag ook een aantal boeken uitgeleend (alle studenten van de associatie Universiteit Hogescholen Limburg kunnen dat gratis doen) Nu heb ik bijna alle boeken waarnaar de cursussen verwijzen. Niet echt een overbodige luxe met een cursus zonder figuren.

Morgen heb ik dus mijn laatste examen, en ook een rustdagje voor ik weer aan mijn thesis begin. Als er iemand morgennamiddag zin/tijd heeft om iets te gaan doen mag je altijd iets laten weten.

4 Reacties to “Studeren/laatste examen”

  1. Frank said

    Heel veel succes!! De bilbiotheek is inderdaad een redding voor studenten, op kot kan ik mij niet bepaald goed concentreren.

  2. griieet said

    Bestaat Mukhin dan nog? Ik dacht dat die niet meer verkrijgbaar was? Goed dat ik nu weet dat je boeken kan huren als xios-student, voor volgend jaar dan!

  3. Mukhin staat hier nog in de bibliotheek van de UHasselt. Het is wel de Engelstalige versie van 87, gebaseerd op de Russiche van 1983. Een ander handig boek is Kaplan( 1964) Daar staan wel nog een paar gedateerdheden in. Bijvoorbeeld dat er Waarschijnlijk een 5e en 6e quark zou zijn.
    Hier is ook een boek met alleen maar Energiediagramma’s. Jammer dat ik dat niet twee jaar geleden had ontdekt :-(

  4. griieet said

    of twee weken geleden had ontdekt(dat zou handig geweest zijn voor mij ;))!

Geef een reactie

 
