Fery Vanhemelryck’s blog

Goede raad van een wijze man

Posted by Fery Vanhemelryck op 26 juni 2008

Een tijdje geleden kreeg ik na een vergadering nog een woordje goed raad mee. Gisteren zag ik op het intranet van het sck een quote van Isaac Newton die dit mooi verwoordde.

Tact is the knack of making a point without making an enemy

Dat is iets waar ik soms nog wat meer aandacht aan moet besteden. Een punt maken zonder op iemands tenen te trappen.

Eén reactie to “Goede raad van een wijze man”

  1. frankputtemans said

    Als ge hier in geïnteresseerd zijt; ik raad de boeken van Dale Carnegie aan. Die vind ge zeker terug in een grotere bibliotheek. Ze gaan vooral over mensen te overtuigen, meer samenwerking te krijgen, interessanter redevoeren, leiderschap en management. Online is er ook veel terug te vinden: http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/overtuigen-beinvloeden/. Maar ik lees persoonlijk toch liever uit een boek dan van het computerscherm.

Geef een reactie

 
