Fery Vanhemelryck’s blog

Als iets stuk is

Posted by Fery Vanhemelryck op 1 juli 2008

Meestal merk je pas hoe waardevol iets is als het er niet meer is. Een afstandsbediening die je achteloos neergooit, een fiets die platte band heeft een laptop die niet werkt enz… Vaak merk je dat ook bij je lichaam. Als je ergens pijn hebt merk je hoe vaak je dat lichaamsdeel gebruikt. Ik was mij nauwelijks bewust van het bezit van mijn ribben tot ik ze kneusde op mijn 16e.  Nooit zo vaak mijn ribben nodig gehad als toen :-)

Zondag waren we nog eens gaan roeien en ik had mijn duim geplet tussen de boot en mijn riem. Het resultaat was een stuk vel van een halve centimeter dat los hing en veel bloed. Niet zo’n probleem, dat geneest wel. Tot je merkt hoe vaak de bovenkant van je duim ergens tegen komt. Ik heb mijn wondje al een keer of tien onbewust terug open getrokken. Bij het sluiten van mijn fiets, als ik iets uit mijn rugzak haal, als ik iets diep uit mijn broekzak haal, tijdens het grasmaaien enz…  Vroeger had ik nooit gemerkt dat de bovenkant van je duim ergens tegen komt.

Eén reactie to “Als iets stuk is”

  1. griieet said

    De kleinste teen is ook zo’n “soort” lichaamsdeel ;)

Geef een reactie

 
