Fery Vanhemelryck’s blog

Proclamatie / geslaagd op mijn examens

Posted by Fery Vanhemelryck op 4 juli 2008

Gisteren was het plechtige proclamatie van de masters en professionele bachelors van mijn departement. Ik ben geslaagd op al mijn examens. Ik had het wel verwacht maar het is toch altijd leuk als je bevestiging hebt. Het enige wat mij nu nog scheidt van mijn diploma is mijn masterproef. Ik had hem niet op tijd af voor de eerste zittijd (8 mei) dus mocht ik niet meedoen aan de verdediging. Ik hoop dat hij volgende week af is. Ik ben alleszins volop bezig met schrijven. Maar als het niet lukt volgende week heb ik nog wat extra tijd. De deadline is 1 september, die datum zal ik zeker halen.

De proclamatie duurde gisteren wat lang naar mijn smaak. De muziek was wel goed, veel beter dan vorig jaar (toen Willy Claes enkele lange pianostukken speelde). Nu waren het twee vrouwen die verschillende bekende liedjes zongen in een iets klassieker kleedje. De liedjes, niet de vrouwen. Maar voor mij mochten ze gerust een paar liedjes schrappen, de toespraken korter maken of er minder geven. Twee uur lang proclamatie vind ik persoonlijk wat lang. Vooral omdat er nogal wat irrelevante zaken tussen zaten. Over de bewegingen in het hoger onderwijs, interassociatieve samenwerking enz. Als er meer dan vijf studenten/ouders alle toespraken konden volgen zal het veel geweest zijn. Na de proclamaties en de prijzen voor beste eindwerken kregen de studentenvertegenwoordigers ook nog een attentie. Een certificaat voor hun inzet en een USB-stick met XIOS-logo. Ik ga hem gebruiken om een extra kopie te maken van mijn masterscriptie. Je kan nooit teveel back-ups nemen ;-)

De receptie nadien was gezellig, sommige hapjes iets lekkerder dan de andere, maar over het algemeen was het wel in orde. Ik was eventjes zeer verbaasd toen een ex-docent mij een bemoedigend schouderklopje gaf, op mijn kont! Dat was even verschieten. Ik trek dat blijkbaar aan na proclamaties. Na de proclamatie in het middelbaar sloeg mijn toenmalige leerkracht geschiedenis ook al op mijn kont. Bizar. Ik zal het maar als een compliment zien zeker.

Ik wil alle geslaagden nog proficiat wensen. En de mensen met tweede zit veel sterkte!

Maar denk erom:

Je zit niet op school om je diploma te halen, je zit op school om iets bij te leren!

3 Reacties to “Proclamatie / geslaagd op mijn examens”

  1. griieet said

    “Je zit niet op school om je diploma te halen, je zit op school om iets bij te leren!”

    Heb jij dan geleerd dat je een lekker kontje hebt? ;)

  2. Kenny said

    Merci fery;

    Voor je inzet tijdens de verschillende raden!!! ;-)Er was altijd iets te beleven.
    Veel succes bij het behalen van je masterproef!

    Die docent moet zich echt vergist hebben of in de wind zijn geweest.

  3. Neen, hij leek mij redelijk nuchter :-)

Geef een reactie

 
