Fery Vanhemelryck’s blog

Posted by Fery Vanhemelryck op 7 juli 2008

Gisteren ben ik met Ellen naar Genk gefietst. Zij wou schoenen gaan kopen en omdat het mooi weer was zijn we met de fiets gegaan. Van bij haar thuis is dat zo’n 12 km enkele reis. Dus eerst nog eens 5 km tot bij haar thuis. Daar lekker gegeten en dan op weg. Onderweg nog een paar tussenstops gemaakt in andere (schoenen)winkels. Ellen had uiteindelijk helemaal niets gevonden geen schoenen en geen kleren. Ik heb een zwembroek en sokken gekocht. Maar het was een leuke fietstocht dus was dat geen probleem. Nadat we bij Ellen gegeten hadden zijn we nog even gaan skeeleren. Nadien ben ik op mijn skates naar huis gereden met Ellen naast mij op de fiets. Het ging nog heel vlot. Het zijn duidelijk goede skates en ik ben het nog niet verleerd. Hopelijk blijft het vanavond droog zodat de rollerparade door kan gaan.

In de voormiddag had ik een vergadering van de RVB van stuvox. We hebben een nieuwe maatschappelijk assistent aangesteld. Nadien ben ik nog wat mensen gaan bezoeken op de XIOS. Op de terugweg ben ik inkopen gaan doen om te koken vanavond. Ellen verdient wel een lekker etentje nu ze zoveel fietst. Ik was naar de Delhaize gegaan in Hasselt. Normaal ga ik in de superGB of de spar in het centrum van Hasselt. Maar daar is weinig keuze en is het personeel heel onvriendelijk. Het enige voordeel is dat de spar op 200 m van mijn thuis is en ook op zondag op is tot 19u! Maar de delhaize is kwalitatief een stuk beter. Meer keuze, gezonder en lekkerder eten, een zeer ruime keuze. Het duurde dus eventjes voor ik wist wat ik ging koken. Ik was niet de enige, ik was twee mensen tegengekomen die met hun GSM het thuisfront contacteerden om te beslissen wat ze zouden kopen. Een beetje zoals bij Jehan en Petrick in het Peulengaleis. Uiteindelijk heb ik gekozen voor tagliatelle met gerookte zalm en rivierkreeftjes in een vissausje met selder en pijnboompitten.

Het viel mij op hoeveel prijsverschil is tussen verschillende producten. Gerookte zalm zonder merk kost 2€89 voor 200 gram, 70 gram zalm van een merk kost minstens 3 €. Je krijgt dus maar 1/3e en betaalt meer. Ik vraag mij af wat het verschil is tussen die merken dat zo’n groot prijsverschil kan verklaren. Sommigen kosten meer dan 5 euro voor 70 gram gerookte zalm!

2 Reacties to “”

  1. Dries Aerts said

    “Ik vraag mij af wat het verschil is tussen die merken dat zo’n groot prijsverschil kan verklaren.”

    Hetzelfde verschil als dat tussen Beloega en lompviseitjes =)
    Of het verschil tussen een fles champagne uit de aldi (die btw al enkele jaren als beste getest wordt) of een fles champagne uit een Champagne-boetiek ;)

    De uitleg over vermoedde prijsafspraken tussen de supermarktbedrijven die ook nog eens het verschil maken dat je bij AH in Nederland, net over de grens, nog eens heel wat minder betaalt als in België. Supermarkten in Maasmechelen of elders in de grensstreek profiteren ook van die “lagere grondstofprijzen” ;)

  2. Evy said

    Jammer genoeg is de rollerparade vandaag geannuleerd. Hopelijk gaat ie volgende week wel door!

Geef een reactie

 
