Fery Vanhemelryck’s blog

Boedapest dag 1

Posted by Fery Vanhemelryck op 1 augustus 2008

Rond een uur of tien kwamen we aan in Boedapest. De bus stopte vlak bij een metrostation dus dat was geen probleem. We hadden door onze snelle beslissing om te vertrekken geen tijd om op voorhand forinten te kopen. Gelukkig had mijn papa er nog liggen van zijn vorige reis. We hadden voldoende om metrotickets te kopen voor drie dagen en dus konden we vertrekken naar onze hostel op liszt Ferenc ter. We hadden een plannetje van Boedapest dus dat was niet zo moeilijk te vinden. Toen we bij het metrostation aankwamen was het even moeilijk om te orienteren in welke richting we moesten gaan. Maar dat was buiten de toeristische dienst van Boedapest gerekend. Zij schakelen jobstudenten in die op verschillende drukke plaatsen in de stad gaan staan met een standje om uitleg en brochures/plannetjes uit te delen. Zij legden ons uit hoe we er moesten geraken en we kregen nog een extra plannetje mee. Op het zeer gezellige liszt ferenc ter hebben we ontbeten.

Van Hongarije 2008

Op de deur van de jeugdherberg hing een briefje met een nummer dat we moesten bellen. Na een tijdje kwam er een medewerkster van de jeugdherberg op de fiets om ons te begeleiden naar onze hostel. Die op Liszt Ferenc ter was spijtig genoeg vol. Na tien minuten wandelen kwamen we bij ons appartementje in een oud herenhuis. Er was een keuken, twee slaapkamers en een badkamer. Proper genoeg, goedkoop en dicht bij het centrum, ruim voldoende voor vier nachten.

Ons appartement in Boedapest

Fery en Ellen bij de Donau

Nadat we onze spullen achtergelaten hadden gingen we de stad bezoeken. We besloten eerst naar de Donau te wandelen en daarna een Heuveltje te beklimmen.

Onderweg naar boven kwamen we heel wat mooie monumenten tegen:

Fery bij een waterval

En ook een slang die rustig over de weg kroop :-)

Slang

Het uitzicht boven was wel de moeite waard

Uitzicht Boedapest

Na het prachtige uitzicht boven zijn we nog wat in de stad gaan rondwandelen en gaan eten en daarna gingen we vroeg slapen.