Fery Vanhemelryck’s blog

8-8-8

Posted by Fery Vanhemelryck op 8 augustus 2008

Volgens mij is de datum 8 augustus 2008 zwaar overschat. Honderden koppels in België trouwen, er zijn massaal veel activiteiten, huwelijken, fuifjes en de olympische spelen beginnen. Zelf zou ik nooit trouwen op een speciale datum. Een huwelijk is zowiezo een belangrijke dag, of dat op vrijdag 13 februari 2010 is of 10 oktober 2010 maakt toch niet uit. Het lijkt mij eerder frustrerend om het op een speciale datum te plannen. De kans om een traiteur, brouwer en zaal te vinden daalt drastisch. Maar wat mij het meest vervelend lijkt is de kans dat vrienden of familie uitgenodigd zijn voor meerdere huwelijken :-)

Vanavond om 21u start ook de dodentocht in Bornem. (Niet omdat het een speciale datum is, gewoon omdat het altijd het eerste weekend van augustus is.) Vorig jaar wandelde ik samen met Conny de 100 km uit. Dit jaar kan ik spijtig genoeg niet meewandelen. Ik heb last van mijn knie en ik moet mijn thesis afwerken. Veel succes ermee Conny!

De Olympische spelen vind ik misschien nog wel het meest dwaze dat op 8 augustus begint. De spelen zijn al twee dagen bezig jongens, een beetje laat voor een openingsceremonie?

2 Reacties to “8-8-8”

  1. griieet said

    Ik heb horen zeggen dat in China het getal 8 het geluksgetal is. Zo zullen gsm-nummers met een 8 in, meer geld kosten dan een gsm-nummer zonder 8 in. Ik weet niet of ik daar zoveel van moet geloven, maar ik vond het wel leuk om dat te horen.
    Wat ik wel heb gevonden op internet is het volgende:
    “acht was oorspronkelijk voornamelijk een geluksbrengend getal bij de Cantonezen, omdat het getal acht bijna klinkt als `fa’, hetgeen zoveel betekent als een heel groot fortuin vergaren in de nabije toekomst; later is het geluksbrengende getal acht overgenomen door alle Chinezen; het feit dat de provincie Guangzhou tot de rijkste en welvarendste provincie behoort zal hier zeker tot bijgedragen hebben;”

    bron: http://64.233.183.104/search?q=cache:_IhOXdxdqJEJ:www.xs4all.nl/~cncws/persmap/geluksgetal.html+china+8+geluksgetal&hl=nl&ct=clnk&cd=2&gl=be

    Als de chinezen echt geloven dat 8 een groot fortuin zal vergaren, dan vind ik dat wel een mooi symboliek met de olympische spelen (natuurlijk als je dat fortuin niet letterlijk neemt, maar gelijkstelt aan succes)

    Ik wil dus zeggen dat ik het niet belachelijk vind dat de openingsceremonie vandaag valt, maar dan moet het wel een echte openingsceremonie zijn.

    Nog leuke weetjes over het getal 8 en de chinezen kan je hier vinden:
    http://ipsnews.be/index.php?id=35&no_cache=0&tx_uwnews_pi4%5Bart_id%5D=21821

    Die chinezen toch! Die zijn altijd zo extreem in hun doen en laten :)

  2. Wim said

    Het grote voordeel van zo’n datum om te trouwen is dat het moeilijker is om de huwelijksdatum te vergeten. Mijn broer is getrouwd op 20/07/2007 en zelfs ik ga me dat nog herinneren binnen 3 jaar ofzo :D

Geef een reactie

 
