Fery Vanhemelryck’s blog

Donderdag Yevgueni op de kaperconcerten

Posted by Fery Vanhemelryck op 18 augustus 2008

Donderdag de 21e komt Yevgueni naar de kaperconcerten in Hasselt. Yevgueni is met voorsprong mijn favoriete groep van het moment. Heerlijke kleinkunst, vooral de maatschappijkritische teksten spreken mij aan. Maar ze combineren dit met heerlijke muziek die ook gewoon fijn is om naar te luisteren. Mijn eerste kennismaking gebeurde door Mark Uytterhoeven die in de Laatste show vertelde dat hij fan was. (Later kwam ik te weten dat ik de toetsenist/zanger, Geert Noppe al een tijdje kende via VVS)

Ik kan iedereen aanraden om donderdag naar de kaperconcerten te komen. Het is gratis, de sfeer is altijd super, en betere muziek dan yevgueni zal er vermoedelijk nooit op de kaperconcerten zijn. Vanaf 19u30 ben je welkom in het kapermolenpark, om 20u30 begint het optreden. Ik heb Yevgueni live aan het werk gezien in het cultuurcentrum Hasselt en dat was fantastisch.

Het eerste liedje van Yevgueni dat ik hoorde bij de laatste show bleef onmiddellijk hangen:

“Oud en versleten”

Yevgueni maakt emoties los, zoals je kan zien in dit filmpje van een vrouw met kind die papa missen:

“Mama ik wil papa”

Yevgueni verbaasde Vlaanderen door als relatief onbekende groep het liedjesprogramma “zo is er maar een” te winnen met het fantastische “Laat ons een bloem” van Louis Neefs.

“Laat ons een bloem”

Geef een reactie

 
