Fery Vanhemelryck’s blog

Opruimen

Posted by Fery Vanhemelryck op 29 september 2008

Ik heb de laatste drie dagen mijn kamer(s) opgeruimd. Nog wat kleren, cursussen en prulleraria van bij mama naar hier verhuisd en hier al mijn kasten uitgemest. Kleren die niet meer passen of overbodig zijn heb ik in zakken gestoken voor spullenhulp, oude kranten, speelgoed en andere rommel in de vuilbak of naar het kringloopcentrum. Verbazingwekkend hoeveel je kan verzamelen op enkele jaren tijd. Ik schat dat ik een stuk of 90 T-shirts had voor de grote kuis. Tientallen A.S.G. T-shirts, T-shirts van de verkiezingen, de regatta, fuiven, sportactiviteiten, gewonnen T-shirts enzoverder. Veel T-shirts ook met emotionele waarde. Het “Limburg Sportieve provincie” Tshirt waarmee ik vroeger altijd ging lopen, de twee identieke dwars door Hasselt T-shirts van die dag dat ik eerst de 5 km en nadien de 15 km had gelopen. Een roei-T-shirt van de eerste regatta, mijn eerste A.S.G.-T-shirt, T-shirts van alle A.S.G.-praesesverkiezingen, een UGent T-shirt van een roeiwedstrijd in Gent enz… Een aantal T-shirts heb ik dus ook gehouden voor de herinneringen. Ook al waren ze tot op het bot versleten en is de kleur volledig grauw geworden. Misschien kan ik over 15 jaar nog eens een van die T-shirts aandoen om in de tuint te werken en tegen mijn zoon vertellen vanwaar ze komen. Het resultaat van mijn opruimactie: 3 dozen oud papier, 4 zakken kleren voor spullenhulp, een volle vuilzak en 7 sokken zonder broertje. Nu heb ik ook ruim voldoende plaats voor mijn nieuwe kleren en eventueel cursussen ofzo die ik van mijn werk mee krijg. Woensdag begin ik eraan!

Geef een reactie

 
