Fery Vanhemelryck’s blog

Eerste werkweek

Posted by Fery Vanhemelryck op 4 oktober 2008

Mijn eerste week werken is voorbij. Woensdag ben ik begonnen met een introductie in de kerncentrale van Tihange. Donderdag kregen we nog meer uitleg over het trainee programma en hebben we de kerncentrale in Doel bezocht. Gisteren zijn we naar Parijs gegaan voor presentaties over Endel, Fabricom, GDF-SUEZ energy services en nuclear Safety. Het is onvoorstelbaar hoe divers de activiteiten van GDF-SUEZ zijn. Tijdens de middagpauze zijn we even gaan sightseeen. Het hoofdkwartier van GDF-SUEZ ligt op wandelafstand van de place de la concorde. Daar konden we de Eifeltoren zien, een stukje van het Louvre en de obelisk. Eerder hadden we ook al het mooie place de madeleine gezien. Na de presentaties was ik met Benjamin en Nicolas te voet terug naar gare du nord gegaan. Het was een dik halfuur wandelen. Met mooi weer een half uurtje door Parijs wandelen is altijd leuk. We hebben nog een glimp opgevangen van de Sacre Coeur. Gare du nord is ook een prachtig bouwwerk. Spijtig genoeg had ik mijn camera niet bij :-(

In de Thalys was het happy hour. We dronken rustig een Leffe op weg terug naar huis. Om 20u30 was ik terug in Hasselt (ik was ’s ochtends vertrokken om 6u22). Terug thuis ben ik rechtstreeks doorgegaan naar de spaghetti-avond van mijn frisbee-club. Er stond al een hele berg afwas te wachten op mij :-) Nadat al het volk weg was hebben we gezellig met de ploeg samen gegeten. Het was heerlijke pasta. Daarna hebben we verder opgeruimd en tegen 1u was alles opgeruimd en konden we naar huis vertrekken.

Planning voor de komende week:

Vandaag winkelen + autorijden
Vanavond verjaardagsfeestje
Morgen Mosselfeest van Ellen’s Harmonie + frisbeetraining
Maandag Opleiding over Performance Management (en eventueel nadien even naar de schachtenverkoop van A.S.G.)
Dinsdag uitleg over Laborelec, synatom, Elia, Fanc & Bel-V, het Franse distributienet…
Woensdag is mijn eerste normale werkdag. Dan zal ik mijn eerste project krijgen. Ik ben al nieuwsgierig wat het gaat worden.
Donderdag tweede werkdag
Vrijdag Examen om onze technische competenties te testen

Geef een reactie

 
