Fery Vanhemelryck’s blog

Dwars door Hasselt

Posted by Fery Vanhemelryck op 12 oktober 2008

Vandaag was het weer Dwars door Hasselt, een van de leukste loopwedstrijden in ons landje. Toen ik nog een pre-tiener was liep ik regelmatig de 1 km met school. Nadien werd dat de 5 km en later de 15 km. Een jaar ben ik er zelfs in geslaagd om eerst de 5 en vlak daarna de 15 km te lopen. Sinds ik wat last heb van mijn kniëen heb ik niet meer gelopen. Alleen tijdens de frisbeetrainingen, maar dat is nooit lang rechtdoor lopen. (wel veel lopen en felle spurtjes, maar het is toch anders)

Ik had dus niet gedacht dat ik dit jaar zou meelopen. Tot ik te horen kreeg dat er in de voormiddag een skeelertocht was van 15 km. Dat leek mij wel leuk op mee te doen. Zeker met dit prachtig herfstweer. Het is een heerlijke indian summer. Het skeeleren ging zeer vlot, ondanks mijn hevige verkoudheid. Het was ook heel leuk om nog eens mijn skeelers aan te doen. Na de 15km skeeleren bleven we nog wat rondwandelen rondrijden. Opeens kreeg ik zin om nog eens te lopen, de loopverslaving zit er dus ergens toch nog in. Dus skeelerde ik snel naar huis om mijn loopschoenen te halen. Daarna snel terug naar het dusartplein om mij in te schrijven en ik was nipt op tijd voor de start van de 5 km. Er was immens veel volk dat meeliep in de 5 km. Er was zelfs zoveel volk dat ik een borstnummer kreeg voor de 3 km omdat die voor de 5 km allemaal opwaren. :-) Door het vele volk was het moeilijk om in mijn eigen tempo te lopen. Ik ben dan na een tijdje op het voetpad gaan lopen aan de buitenkant van de kleine ring. Daar lukte het wel om tegen een normaal tempo te lopen en na een tijdje waren de lopers wat meer verspreid. Tot mijn lichte verbazing was mijn conditie nog in orde. Na zolang niet te trainen en na in de voormiddag 15 km te skeeleren had ik schrik dat ik het niet zou uithouden of toch alleszins veel pijn zou krijgen aan mijn benen/longen/blaren/voeten. Dat viel gelukkig heel goed mee. Ik had alleen wat last van mijn borstspieren. Het lopen was eerder voorbij dan ik verwacht had en ik kon nog een stevig eindsprintje doen.

Daarna even afkoelen met (vieze) O2 sportdrank, lekkere AA-drink en vieze alpro soja met bananensmaak. Na 5 minuten had ik door dat ik nog geen medaille had gekregen dus moest ik nog even terug gaan.
Mijn beenspieren waren nu wel wat ambetant aan het doen dus ging ik eens kijken aan de massage-stand van de PHL. Na vijf minuten was ik aan de beurt om te genieten van de engelenhandjes van de studentes kinesitherapie. Heerlijk! Ik zou bijna alleen daarvoor gaan meelopen :-) Als ik later een kinesist(e) nodig heb zoek ik er eentje van de PHL.

Genoeg gesport voor vandaag :-) Om 18u30 nog twee uur frisbeetraining :-)

Geef een reactie

 
