Fery Vanhemelryck’s blog

Rijexamen

Posted by Fery Vanhemelryck op 27 oktober 2008

Ik heb  in de namiddag mijn rijexamen afgelegd. Ik ben geslaagd! De examinator had maar een paar kleine opmerkingen. Hij beweerde dat ik tijdens het keren in de straat had moeten stoppen om een auto door te laten. Volgens mij kon die auto helemaal niet achter mij door en moest ik net doorrijden zodat hij eerder door kon. De auto stond ook op meer dan 10 meter van mij te wachten dus hij wilde helemaal niet doorrijden. Bij twee kruispunten had ik ook mijn koppeling ingedrukt omdat ik in een te hoge versnelling reed. Maar dat zal ik wel afleren als ik wat vaker met de auto rijd. Ik heb tenslotte in heel mijn leven nog geen 60 uur met de auto gereden. Het afgelopen jaar heb ik ongeveer 30 uur gereden…

Op mijn 23e heb ik eindelijk mijn rijbewijs!
Niet dat ik het ooit echt gemist heb. Hoogstens een paar keer per jaar als ik niet kon rijden voor A.S.G. of voor een frisbeetornooi. Voor de rest deed ik bijna al mijn verplaatsingen met de fiets of het openbaar vervoer. Ik studeerde op 5 km van mijn thuis dus het zou wat gek zijn om in de file te gaan staan om naar school te gaan.

Nu ik aan het werken ben heb ik mijn rijbewijs wel nodig. Elke ochtend naar Sint-Lambrechts Woluwe met het openbaar vervoer is niet echt een pretje. Ik ben ongeveer 1u40 onderweg met de trein, metro en bus. En dan moet ik zien dat ik op tijd mijn trein heb en dat er nergens vertraging is. Met de auto ben ik er (zonder file) in drie kwartier. Dus ik hoop toch 40 minuten te winnen met de auto. Ik zal waarschijnlijk wel vroeg moeten vertrekken dan.

Voor mijn opleidingen voor het werk is mijn rijbewijs nog belangrijker. Soms zit ik een week in Mol, dan een paar dagen in de kerncentrale van Doel, dan weer in Tihange. Met het openbaar vervoer is dat zeer moeilijk te doen.

Ik hou nog steeds van het openbaar vervoer, en als mijn werk beter bereikbaar was zou ik nog steeds de trein nemen. Maar dat is spijtig genoeg niet het geval. Over een paar dagen krijg ik mijn bedrijfswagen en tankkaart. Ik krijg eerst drie weken een Opel Astra en vanaf midden november een peugeot 308.

Als iemand een lift nodig heeft laat je het maar weten :-)

3 Reacties to “Rijexamen”

  1. Strib said

    Hoe? Ging jij geen Fiat Bravo/Brava krijgen? Die zijn veel cooler zenne ;)!

    In ieder geval, nogmaals proficiat he ;)

  2. Dat hadden ze op mijn sollicitatie gezegd dat ik een fiat zou krijgen. Maar eigenlijk kan mij dat zeer weinig schelen wat voor auto ik krijg :-)

  3. griieet said

    Proficiat met je rijbewijs!!!! :)
    Ik ben benieuwd of je de verleiding van de auto zal kunnen weerstaan of dat je steeds nog altijd zo plichtsbewust je fiets en het openbaar vervoer zal nemen!

Geef een reactie

 
