Fery Vanhemelryck’s blog

eerste auto-avonturen

Posted by Fery Vanhemelryck op 30 oktober 2008

Nadat ik eindelijk mijn rijbewijs had kreeg ik gisteren kreeg mijn bedrijfswagen. Het is een aanloopwagen omdat de definitieve nog niet klaar is.
Ik had verwacht dat ik een opel astra zou krijgen zoals de andere nuclear trainees van Electrabel. Het is uiteindelijk een prachtige peugeot 308 geworden. Het is wel nog steeds een voorlopige. Deze is al gebruikt en ik krijg blijkbaar een nieuwe.

Ik was zo dom om het document over de staat van het voertuig onmiddellijk te ondertekenen zonder de auto te zien. Gelukkig had ik daarna op de parking nog eens goed gecontroleerd of er geen andere schade was. Ik heb nog wat extra krassen gevonden en mijn rechterdeur had ergens tegen gezeten. Gelukkig deed de leasingmaatschappij daar niet moeilijk over dat ik dat pas een half uur later meldde. De peugeot 308 is een prachtige auto. Veel ruimer dan ik had verwacht en zeer luxueus met alle moderne snufjes.

 

Ik kreeg de eerste dag ook al dadelijk mijn vuurdoop in het verkeer. Een dag nadat ik mijn rijbewijs gehaald had ging ik met een nieuwe, onbekende auto van Sint-Lambrechts Woluwe naar Diegem rijden. Ik moest daar een pakje van DHL halen dat niet geleverd kon worden omdat ik niet thuis was. Om 17u dus middenin in de spits. Een stukje autostrade, een stukje op de ring rond Brussel nog wat autostrade en dan binnendoor. Ik had snel de straat gevonden waar ik moest zijn, de Woluwelaan. Ik reed die helemaal af, geen DHL te vinden. Bovendien was ik te ver doorgereden en zat ik bijna op een andere autosnelweg. Dan maar keren en de andere richting nemen. Niets te vinden en ondertussen al drie kwartier onderweg voor een afstand die normaal 7 min duurt. Dan had ik maar even naar het algemeen nummer van DHL gebeld. Daar legde een vriendelijke jongeman de weg uit naar woluwelaan 145 in Diegem. Uiteindelijk was ik dan bij DHL aangekomen op nr 145. Een zeer groot gebouw, ik parkeerde vooraan. Daar hing een bordje op dat alle leveringen en afhalingen achteraan dienen te gebeuren. Ik was dus langs rechts naar achter gewandeld. Niets te vinden, dan maar langs links. Er waren wel twee poorten maar die waren dicht en dat zag er niet uit als een afhaalloket. Terug naar voor wandelen dus. Daar kwam ik iemand tegen die me zei dat ik eens moest bellen en het dan vragen. Toen de mevrouw aan de parlofoon begon uit te leggen viel die verbinding weg. Gelukkig kwam er net iemand buiten die me zei dat ik links achteraan een deur moest binnengaan en dat daar een loket was. Terug helemaal naar achter gewandeld, deurtje binnengegaan, bleek dat dat een magazijn was. Andere deur geprobeerd, daar was een loket. Er stond op “leveringen en afhaling” dus ik was dolgelukkig dat ik het eindelijk had gevonden. Tot een onvriendelijke man die een sigaret stond te roken me zei dat ik daar niets te zoeken had en dat ik op nr 143 moest zijn. Terwijl men mij op twee verschillende momenten had gezegd dat ik op nr 145 moest zijn. Maar soit, ik was blij dat ik DHL had gevonden, dan maar naar de woluwelaan 143 gegaan. Daar waren ze wel heel vriendelijk en ik was op de juiste plaats aangekomen. Alleen was mijn pakje niet daar. Ze hadden het bij mijn mama thuis afgeleverd. Terwijl ik had gevraagd om het naar Diegem te zenden, omdat er anders iemand de hele dag thuis moest zijn. Ofwel moest ik het in Ham of As gaan halen. Ik toch even gebeld naar mama om het nummer te controleren. Bleek dat het een andere code had. Tot de vriendelijke mevrouw zei dat ik nog eens terug moest bellen en controleren of mama wel de juiste code had gegeven. Dat bleek niet het geval. Mijn pakje was al van gisteren thuis. Mama had gezegd dat er iets was aangekomen maar ik dacht dat een andere brief was. Dus had ik voor niets een uur en twintig minuten rondgetaffeld in Diegem en omstreken. Dan maar terug naar huis vertrokken.

 

De terugreis verliep redelijk vlot, door de schoolvakantie was het iets rustiger op de baan en doordat ik zo laat vertrokken was in Brussel was ik iets na het drukste moment.

Tot ik in Hasselt aankwam. Ik had al getelefoneerd dat ik over tien minuten thuis was. Alleen had ik niet voorzien dat er een ongeluk was gebeurd vlak na de afrit van de autosnelweg. Toch nog tien minuten stilstaan L.
Daarna lekkere gourmet gegeten bij mama thuis. Mijn zusje en mama vonden de auto heel mooi. Ellen had nog wat schrik als ze bij mij in de auto zat. Ellen’s ouders waren ook enthousiast over mijn autootje.

 

Deze morgen ben ik om 6u10 thuis vertrokken en om 7u was ik op mijn werk. Dat is ongeveer 50 minuten sneller dan met de trein, metro en bus. Hopelijk blijft het zo vlot gaan….

Eén reactie to “eerste auto-avonturen”

  1. Strib said

    Normaal gezien als ge om dat uur blijft vertrekken, dan gaat ge er op ‘normale’ weekdagen rond kwart na 7 zijn… Behalve op vrijdag en heel soms op maandag, dan zijn er veel met verlengd weekend!
    Mss es tot in de file he ;)

Geef een reactie

 
