Fery Vanhemelryck’s blog

Huishouden

Posted by Fery Vanhemelryck op 11 november 2008

Net zoals de meeste Belgen had ik vandaag een dagje vrij ter ere van wapenstilstand. Dat vind ik nu eens een relevante feestdag. Herdenken dat de oorlog voorbij was! Veel belangrijker dan christelijke feestdagen.

Spijtig genoeg waren zo goed als alle winkels dicht en alle diensten ook. Gelukkig was hier in de buurt de spar wel open om eten te kopen voor vanavond. Een fantastische winkel die spar. Elke dag open van 7 tot 19u, en ook open op zondag!

‘S Ochtends heb ik mijn kamer opgeruimd en mijn administratie in orde gebracht. Na het ontbijt/brunch heb ik mijn auto gewassen en gestofzuigd. Daarna nog even mijn bandenspanning gecontroleerd en gemerkt dat alle banden 0,3 bar te weinig hadden. Het was dus dringend nodig. Een tip aan iedereen: controleer regelmatig je bandenspanning, dat is veiliger en je verbruikt minder!

Bij het opruimen van mijn auto kwam ik mijn schoenen tegen en besloot dat die wel even gepoetst mochten worden. Toen ik bezig was met die schoenen te poetsen dacht ik eraan dat mijn andere schoenen ook een beurt konden gebruiken. Dus heb ik al mijn schoenen gepoetst :-) Vooral de schoenen die ik gebruik om naar fuiven te gaan waren smerig. Opgedroogde stukjes karton van cola-bekertjes, bier en modder. Ik moet er geen tekeningetje bijmaken denk ik. Mijn stoffen schoenen moet ik nog eens in de wasmachine steken want die waren zo niet proper te krijgen. Volgende keer moet ik eraan denken om eerst de veters uit mijn schoenen te halen voor ik ze proper maak.

Tussendoor had ik ook nog even de bladeren voor de garage bijeengeveegd en in de GFT-container gedumpt.

Na het eten heb ik nog even mijn kleren gestreken terwijl ik naar een herhaling van de simpsons keek op VT4.

Morgen is de eerste Global Meeting van het SUEZ Nuclear Trainee Program. We gaan nog eens samenkomen met alle trainees met een paar leuke lezingen. (En zoals gewoonlijk lekker eten en gezellige drink achteraf) Aangezien we in het centrum van Brussel zitten ga ik niet met mijn mooie bedrijfswagen maar met de trein. Zo bespaar ik tijd, kan ik in de trein wat lezen en kan ik een glaasje meedrinken op de drink na de meeting. Daarna ga ik in Diepenbeek leren Champagne proeven met A.S.G.. Ik ben eens benieuwd.

Geef een reactie

 
