Fery Vanhemelryck’s blog

Run for Life Slot

Posted by Fery Vanhemelryck op 26 december 2008

Gelukkig moet ik naderhand mijn mening bijschaven. Hasselt/Limburg heeft fantastisch gelopen. Ik ben een paar keer heen en weer gereden om te kijken of er voldoende volk was en vanaf 00u00 ben ik bijna de hele nacht daar geweest. Om 00u00 was Dario van Diabolic Heaven ook daar, en na een half uur zei hij plots dat hij een schijf bij had. Daar was ik de hele tijd op aan het wachten dus begonnen we wat te gooien voor het stadhuis. Best wel een leuke nachtelijke activiteit. We hadden veel bekijks en een van de toeschouwers heeft ons zelfs gefilmd. We besloten om te wachten tot er wat minder volk was om dan een paar km te lopen. Andere mensen die stonden te wachten moesten de dag nadien mogelijk gaan werken en wij hadden tijd. Rond een uur of drie besloten we toch eens te vragen of ze nog genoeg volk hadden en om hoe laat wij konden lopen. Dat bleek pas mogelijk om 4u40. Dus besloot ik om nog een klein uurtje te gaan slapen. Dat werd uiteindelijk een half uurtje want ik had thuis eerst nog iets gegeten. Om 4u20 stond ik terug klaar op het Groenplein. Op dat moment was mijn afspraak al verzet naar 5u15 ipv 4u40, dus besloot ik nog wat te wachten. Mijn loop-uur was nog drie keer verschoven, één keer voor een vrouw die om 6u moest gaan werken, een keer voor een irritant meisje dat roepend aankwam dat zij nu ging lopen en dat ze nog naar het glazen huis moest en dat ze gisteren had ingeschreven. Ik zei: dat is prima, als je snel loopt ;-)
Het meest ontroerende van heel het loopgebeuren: Om 5u20 kwam er een gezinnetje aan, jongetje van een jaar of 7 met mama papa en oudere zus. Bleek dat het jongetje om 5u bij zijn ouders in bed lag om hen wakker te maken om te gaan lopen. Hij had op de radio gehoord dat dat een moeilijk uur was met weinig lopers. Dus had hij zijn ouders overtuigd om vroeg op te staan en mee te gaan naar daar. Superschattig! Spijtig genoeg had Nike geen schoenen in zijn maat met zendertje en dus kon zijn afstand niet opgemeten worden. Maar toch chapeau dat hij om 5u wou opstaan voor Run for Life!
Daarna was het dan eindelijk mijn beurt. Ik had de pech dat ik net in een vervelend deel van de programmering van de loopband zat. Ik had eerst 5 minuten cooldown waarbij hij om de minuut terugviel naar 7 km per uur dus ik moest telkens vertragen en versnellen. Uiteindelijk heb ik zo’n 2,5 km gelopen in minder dan een kwartier. Toch mooi 25 euro afgeluisd van Nike voor Music for life!

Uiteindelijk bleek bij de finale dat Hasselt het meeste km’s had gelopen in 24uur. 302 km of gemiddeld 12,58 km/u. Niet slechts als je bekijkt dat je telkens minstens een minuut kwijt bent bij het wisselen van loper. Spijtig genoeg vonden ze bij stubru/Nike het verschil van 5 km niet groot genoeg en wilden ze er nog een finale aan breien. De StuBru coaches van de 5 provincies moesten nog een spurtje trekken van het glazen huis tot aan de vooruit. Spijtig genoeg was de Limburgse loopster Ilse Liebens. Zij kon het natuurlijk niet halen van de 4 mannen, bovendien was ze ook strontziek en kon ze in Hasselt niet eens zelf lopen. Dus uiteindelijk stond Hasselt dan in het klassement niet meer als eerste. Maar het gaat er natuurlijk over om zoveel mogelijk geld in te zamelen. Toch ben ik een beetje gekrenkt in mijn Limburggevoel :-)

Geef een reactie

 
