Fery Vanhemelryck’s blog

Nacht van de ingenieur 19 februari 09

Posted by Fery Vanhemelryck op 3 maart 2009

Zoals in mijn vorige blogbericht geschreven stond heb ik het de laatste tijd wat druk.
Hier toch een kort verslagje van de nacht van de ingenieur:

 

De mensen van human resources hadden mij gevraagd om mee te gaan naar de jobbeurs van de nacht van de ingenieur. Ik ken de activiteit, de organisatie en de Limburgse studenten.
Ik wou graag meegaan en had dus onmiddellijk ja gezegd. We begonnen met een lekker warm buffet van de restaurandavond van de vik.

 

Daarna was het tijd voor de jobbeurs. Iemand van HR was ziek gevallen dus kreeg ik een apart tafeltje om studenten/sollicitanten uitleg te geven. Terwijl ik oorspronkelijk dacht dat ik enkel af en toe wat extra uitleg zou moeten geven.

 

Veel studenten kwamen uitleg vragen bij mij en mijn verkoopspraatje om voor GDF-SUEZ/Electrabel te werken ging vlotjes. Ik doe mijn werk dan ook graag…

Ik had ergens wel verwacht dat er meer studenten enkel voor de gadgets of de gratis drank zouden langskomen, maar dat viel heel goed mee. Zelfs al hadden we bij GDF-Suez heel coole pen-lampen! Ergens had ik op voorhand even schrik dat een zatte kennis onnozel zou komen doen waar mijn collega’s bijstonden. Maar dat viel super mee, zelfs brave nuchtere kennissen durfden geen goeiedag komen zeggen omdat ik volgens hen “zo serieus” uitleg aan het geven was en ze mij niet wilden storen. Ik denk dat ik een twintigtal toehoorders heb gehad, waarvan er toch een stuk of 7 echt geïnteresseerd waren in het Nuclear trainee programma van GDF-SUEZ. http://www.gdfsuez.com/en/careers/nuclear/

 

Tegen het einde van de jobbeurs kwam er een vrouw van een selectiebureau voor ingenieurs vragen of GDF-SUEZ haar bureau niet wilde gebruiken. Nadat ik haar uitgelegd had dat ik niets met de selecties te maken had en haar had doorverwezen naar iemand van HR werd ze daar redelijk snel afgewimpeld. Waarna ze terug kwam naar mij en zei:” maar jij bent een ingenieur, misschien ben je zelf wel geïnteresseerd in ons bureau”. Waarop ik zei dat ik gelukkig was bij Electrabel en waardoor de HR-dames zeiden dat ik van hen was J Best wel een grappig moment.

 

Na de jobbeurs had ik nog wat geholpen met opruimen, ik kan het nog steeds niet laten om te helpen als ik ergens werk zie.
Toen ik nog wat stond te praten kwam er iemand van een ingenieursselectiebureau mijn vrienden vip-bandjes aanbieden in ruil voor reclame voor hun selectiebureau.

 

Daarna ging ik eens kijken op de fuif. Als “sponsor” kreeg ik een vip-bandje, dat ik eigenlijk niet nodig had want ik had al een inkomkaart gekocht. Maar die werd door mijn vip-bandje dus een steunkaart. Als vip kreeg ik ook gratis drank op de vip-toren, maar ik besloot toch zelf bonnetjes te komen om A.S.G., ABVG en Kerberus een beetje te sponsoren.

Het was een gezellige leuke fuif met veel volk. Ik heb ook veel oude vrienden nog eens teruggezien. Volgend jaar ga ik zeker terug!

Geef een reactie

 
