Fery Vanhemelryck’s blog

BUOC, Gravelines, BBQ, appartement/huis klasreunie, …

Posted by Fery Vanhemelryck op 14 april 2009

De voorbije weken heb ik het weer zeer druk gehad en dus ook mijn blog lichtjes verwaarloosd. Het is dus tijd voor een (niet-exhaustieve) update. Op 21 en 22 maart speelden we in Gent op het Belgische kampioenschap ultimate frisbee. Ik speelde mee met Diabolic Heaven 2 en we wonnen alle wedstrijden in onze poule. Ook Diabolic Heaven 1 won alle wedstrijden. Op 18 en 19 april is de tweede ronde, hopelijk gaat het even vlot, al zijn we vrij zeker dat we zullen verliezen van Diabolic Heaven 1. Supporters zijn nog steeds welkom. We spelen weer op de Blaarmeersen. Het schema heb ik nog niet, ’s avonds is er alleszins een fuif. Normaal gezien in de roeiclub.

De week van 23-27 maart werkte ik mijn project af, ben ik ’s gaan helpen bij de revisie in Tihange en kwam ik een oude bekende uit Spanje tegen op een zeer interessant congres over Fuel Handling. De nucleaire wereld is klein…

Maandag 30 maart ben ik David eens gaan bezoeken in Leuven. Net de dag dat ik geen GPS bij had, maar ik ben er geraakt :-) Ik heb mijn papieren van mijn ING-music rekening getekend en we hebben nog wat bijgepraat.

Op 1 april ben ik mijn diploma gaan halen, werd mijn ruit hersteld door zeer vriendelijke mensen bij carglass en werkte ik ’s nachts in Tihange.

Van zondagavond 5 tot donderdag 9 april had ik opleiding in Gravelines, Frankrijk. De opleiding was vrij interessant, alleen mocht het voor mij iets sneller gaan. Het gezelschap was ook zeer aangenaam. Ik was vooral vaak bij de Fransen van Endel en de Walen. Ik denk dat ik in die week opleiding meer/beter Frans heb geleerd dan door mijn lessen Frans. Toch zeker het vloeken en de platte/informele taal :-)

Vrijdagavond ging ik met Ellen kijken naar een appartement om te huren. (Mijn vader gaat binnenkort verhuizen dus zal het gedaan zijn met hotel Papa) We zijn op zoek naar een modern appartement (in Hasselt) om te huren. Of een huisje om te kopen. Het was nog maar het tweede appartement dat we gingen bezichtigen en ik vond de keuken niet goed genoeg, dus zoeken we nog wat verder. Als er iemand nog tips heeft…
Nadien gingen we genieten van het prachtige weer met een lekkere barbecue op het terras bij Maarten. Heerlijk! Nadien zetten we nog een stapje in de wereld in de Irish Times pub.

Zaterdag hielden Ellen en ik ons bezig met de voorbereiding voor de klasrëunie van 4NT. Ik was gastheer en wou alles piekfijn in orde hebben. We hadden afgesproken om gourmet te eten, maar als ik geweten had dat het zo’n mooi weer zou worden zouden we wel gebarbecued hebben. Spijtig genoeg waren we vlees gaan kopen tijdens de regen. De oplossing was om Last minute een tweede tuintafel te gaan halen bij mama thuis (toch handig zo’n peugeuot 308 SW) en buiten te gourmetten. Ons aperitief was ook zeer goed geslaagd: Vers appelsien+ananas-sap, een beetje frambozen-grenadine en Bacardi Raz, afgewerkt met een verse framboos en stukjes ananas. Heerlijk!
Na het eten volgde een hele berg afwas. Spijtig genoeg hebben we nog geen afwasmachine. Daarna nestelden we ons in de living om gezellig bij te praten en te genieten van ijs met aardbeien en verse slagroom. (Ik heb toen ook ontdekt dat je slagroom niet te lang in een keukenrobot mag laten zitten want dan worden het brokken, gelukkig had ik nog een tweede portie room :-) )

Zondag moest ik vroeg opstaan om te gaan roeien, daarna ruimde ik nog verder op van de klasrëunie en ging ik ’s avonds nog twee uur frisbeeën.

Maandagavond ging ik even met Ellen naar de winkel om avondeten te kopen. Uiteindelijk draaide het erop uit dat we heel Hasselt doorkruisten op zoek naar een appartementje. Hasselt heeft echt massa’s alleen maar leuke buurten. Hopelijk vinden we binnenkort iets mooi, betaalbaar…

Vanaf dinsdag 21 april zal ik niet meer in Brussel maar in Tihange werken. Ik ga daar voor 6 maanden een project doen bij het departement Engineering. Meer daarover later

 

2 Reacties to “BUOC, Gravelines, BBQ, appartement/huis klasreunie, …”

  1. griieet said

    wauw! zelfgemaakte slagroom!!! zalig lekker :)

  2. Niels said

    Een blog! Kzal beloven regelmatig te komen piepen dan ;-)
    Fijn!

Geef een reactie

 
