Fery Vanhemelryck’s blog

Laatste dag op het werk

Posted by Fery Vanhemelryck op 17 april 2009

Vandaag was mijn laatste dag in Brussel bij de dienst Splijtstofbeheer van Electrabel. Maandag heb ik een dagje verlof en vanaf dinsdag werk ik voor de dienst Engineering in Tihange. Ik ga daar minimum 6 maanden werken.

Vandaag heb ik spijtig genoeg afscheid moeten nemen van leuke collega’s en leuke collega-trainees die in hetzelfde gebouw werkten. Ik hoop hen nog vaak terug te zien en zal mijn best doen om regelmatig eens langs te gaan. Na een afscheids-etentje met de trainees woensdagmiddag, werd in de namiddag de koffiepauze opgevrolijkt met een glaasje cava, alcoholvrije peche en chips.

Vanaf dinsdag dus een nieuw project. Ik ga iets moeten doen rond de WANO Peer Review ivm transformatoren. Maar veel meer weet ik nog niet. Het lijkt mij alvast wel leuk om in een volledig franstalige organisatie ondergedompeld te worden. In Brussel spraken ook de meeste mensen Frans, maar er waren ook altijd Nederlandstaligen in de buurt. Ook het feit dat ik nu meer in een industriële omgeving terecht zal komen spreekt me wel aan. In Brussel had je alleen propere bureaus, papier en pc’s. In Tihange kan ik werkelijk rondlopen in de kerncentrales en naar de installaties kijken. Veel mensen vragen mij of Tihange niet verschrikkelijk ver is, “want dat ligt toch in Wallonië”. Integendeel, Tihange is in tijd veel dichterbij dan Brussel. Qua afstand is het vergelijkbaar, maar doordat er nauwelijks files zijn kan de reistijd wel de helft zijn! Bovendien kan ik op gelijk welk uur vertrekken. Waar je naar Brussel niet moest proberen om te vertrekken om 7u30 :-)

Ik ga mijn collega’s hier missen, maar ik krijg er ook leuke collega’s voor in de plaats. De nuclear trainee’s van Tihange zijn zeer leuke mensen. De andere mensen die ik heb leren kennen in Tihange waren ook allemaal très sympa!

 

Geef een reactie

 
