Fery Vanhemelryck’s blog

Voorbije weken

Posted by Fery Vanhemelryck op 4 mei 2009

Ik heb weer een aantal drukke boeiende weken achter de rug. En dus ook geen tijd gehad om te bloggen…

Op 18 en 19 april speelden we de tweede speeldag van het BUOC (Belgian Ultimate Outdoor Championship) in Gent. Met Diabolic Heaven 2 werden we 4e beste ploeg van het land in tweede divisie. Diabolic Heaven 1 werd ongeslagen 1e ploeg in tweede divisie, na een mooie derby tegen Helchteren. Het was een leuk maar vermoeiend weekend.

Gelukkig had ik maandag een dagje verlof om uit te rusten en naar de A.S.G.-verkiezingen te gaan. Dinsdag 21/04 was mijn eerste werkdag in Tihange en die viel heel goed mee. Al onmiddellijk veel kunnen bijleren, leuke collega’s ontmoet en mijn administratie in orde gebracht.

Vrijdag 24/04 hadden we een leuke barbecue met de collega-trainees van Tihange. Zaterdag de 25e ging ik met Ellen naar het boekenfestijn in Maastricht. 80 euro armer en een 15-tal boeken rijker keerden we terug naar huis na een leuke picnic in een parkje voor de belastingsdienst, Romantisch! 28, 29 en 30 april had ik verlof en ben ik met veel plezier naar de Hermes/Commeatusverkiezingen geweest. Het was minder goed dan de voorbije jaren, maar ik heb mij toch goed geamuseerd en veel oude vrienden teruggezien.

Op 1 mei was het weer tijd voor de jaarlijkse A.S.G.-kajak. We hadden geluk met het weer, het was net warm genoeg en we zijn droog gebleven, ondanks slechtere voorspellingen. Ook de aansluitende barbecue was dik in orde! Op 2 mei ben ik met Ellen gaan helpen schilderen in mijn broer zijn appartement in Brussel. Nog eens ervaren hoe groot de Peugeot 308 sw wel is. Met 4 personen, veel schildersmateriaal èn een ladder volledig comfortabel naar Brussel gereden. Voor Ellen was het de allereerste keer dat ze schilderde, en ze deed dat heel goed. Nu heeft ze al kunnen oefenen voor als wij eindelijk een appartementje vinden.

Zaterdagavond haastten we ons naar Hasselt om te douchen en weer te vertrekken naar Antwerpen. We hadden met de neven en nichten afgesproken voor een reünie met de kleinkinderen van mijn grootouders. Een reünie van jong-vanhemelrycken, met een kleine korrel zout, want mijn oudste nicht is er al 44. We gingen heerlijk eten in het restaurant van mijn neef Joris. Non solo té aan de Vlaamse Kaai. Zeker een aanrader voor wie in de buurt van Antwerpen komt. Best wel op voorhand reserveren… We hebben eventjes de neven en nichten geteld. We zijn met 24, gemiddelde leeftijd 31, de oudste is 44, de jongste 13, de totale leeftijd ligt boven de 700.

Eén reactie to “Voorbije weken”

  1. hannel said

    24!!!
    Ik heb langs beide kanten maar 3 neven/nichten :-(
    Met mij en mijn broer erbij, maakt dat 5…

    En ik ben de oudste langst beide kanten, ook dat nog! En al de rest vind dat denk ik niet zo leuk omdat ik het nogal “goed” doe :p Enja eens het voorbeeld gecreëerd is…

Geef een reactie

 
