Fery Vanhemelryck’s blog

weekverslag 30 mei – 14 juni

Posted by Fery Vanhemelryck op 5 juni 2009

De voorbije dagen waren weer fantastisch. Vorige week zaterdag heerlijke rode bessen gaan plukken. ’s Avonds genoten van een gezellig drukke Hasseltse binnenstad op Live in Hasselt. Alleen jammer dat de pinten zo duur waren en de muziek in de cafés te luid stond.

Zondag hebben we met Diabolic Heaven een initiatie Discgolf gegeven in het kapermolenpark op de dag van het park. Jong en oud amuseerden zich op deze initiatie.
Hasselt zal de eerste stad in Vlaanderen worden met een vast discgolf parcours. Frisbee-plezier waar ook de mensen met een iets mindere conditie van kunnen genieten.

Nadien ging ik naar het optreden van de koninklijke Harmonie St.Cecilia waar Ellen & Co een klarinetsolo mochten brengen. Mooie muziek, alleen wederom soms te luid. Ik zou toch eens op maat gemaakte oorbescherming moeten aanschaffen. Ook voor fuiven lijkt mij dat heel handig, en mijn Elektrabel-oorbescherming is een beetje te opvallend :-)

Na het optreden ging ik met Ellen en de schoonfamilie eten in ‘tRusselt in Diepenbeek. Ik kreeg heerlijke asperges met gerookte zalm.
Maandag zijn we naar het gaia-dierpark geweest in Kerkrade. Op de heenweg hadden we wat files door pinkpop, en ik had schrik dat we er uren over zouden doen om terug te rijden maar dat viel goed mee. Er waren veel pasgeboren dieren in het gaiapark, maar het was minder spectaculair dan verwacht. Het is een mooi groot park, maar de dieren zijn minder interessant dan elders. Foto’s volgen later.

Dinsdag was het Global meeting, ik heb gecarpoold naar Grimbergen met een collega uit Meerhout en eentje uit Leuven.
De ochtendspits naar Brussel was weer gezellig. Door in Wallonië te werken was ik compleet vergeten hoeveel file er is. (Op anderhalve maand heb ik hier nog maar 5 minuten stilgestaan) In Grimbergen aangekomen parkeerde ik vlot en elegant met één wiel op een bergje. Een collega had minder geluk, zijn auto werd weggesleept en hij moest 200 € betalen voor het slepen. De meeting was leuk, veel collega’s en vrienden teruggezien. ’s Ochtends gingen we naar een fabriek van Fabricom waar ze onder andere induction Bending doen. Ze kunnen stalen buizen van anderhalve meter diameter buigen. Zij zijn de belangrijkste fabrikant in Europa en de tweede in de wereld. ’s Middags kregen we een heerlijk walking dinner, door het prachtige weer konden we allemaal gezellig buiten zitten. Ik heb wel wat gevloekt om mijn hemd met lange mouwen en mijn lange broek. In de namiddag hadden we nog een zeer interessante presentatie over derde en vierde generatie kerncentrales.

Na de avondspits te trotseren was ik om 19u30 terug thuis. Eigenlijk al veel te laat voor de looptraining met de frisbee, maar door het mooie weer besloot ik toch nog eens te gaan kijken.
Ik had nog geen half rondje kunnen lopen met de rest van de ploeg toen zij moesten stoppen. Dus heb ik in mijn eentje nog 10 km gelopen. De runners High kwam weer helemaal terug. Ik kijk al uit naar de Electrabel Trophy op 12, 13 en 14 juni.

Woensdagavond ben ik met Ellen naar een appartementje gaan kijken van een kameraad. Het was mooi en goed gelegen, alleen ook dicht bij de spoorweg. Dus ik ga er nog eens goed over nadenken.

Vanavond gaan we naar een ander appartement kijken. Deze keer eentje op de gelijkvloer met de tuin en in mijn vroegere ‘hood’ in Hasselt, de tuinwijk.

Maar daarvoor geef ik op Tihange nog een drink voor alle collega’s van de dienst, samen met twee andere collega’s die pas begonnen zijn.

Morgen zal ik het grootste deel van de tijd bezig zijn met inpakken voor mijn taalbad en de Electrabel Trophy.
En ’s avonds nog eens gaan eten met mama want ik heb ze al lang niet meer gezien.

Zondag is het weer tijd om te stemmen. Ik vind het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die nog steeds niet beslist hebben op wie of welke partij ze gaan stemmen. Als je hoort hoe slecht veel mensen geïnformeerd zijn lijkt het mij soms beter om de stemplicht af te schaffen en stemrecht in te voeren. Maar dan zullen sommige kansengroepen niet meer gaan stemmen en ‘zonder stem word je niet gehoord’.

Spijtig genoeg zal ik niet zoals andere jaren de verkiezingsuitslagen op de voet kunnen volgen via internet en televisie.
Zondagavond begint mijn taalbad in Spa. Om mijn Frans te optimaliseren mag ik een week taalles gaan volgen in Spa in het centrum van CERAN. Overdag krijgen we les en opdrachten, tijdens alle maaltijden moeten we ook Frans spreken met docenten en tot 22u ’s avonds is er een socio-culturele activiteit in het Frans met begeleiders.
Ik zal dus ook moeilijk bereikbaar zijn, via mail pas na 22u. Via gsm enkel tijdens de pauzes.
Vrijdag 12, zaterdag 13 en zondag 14 juni doe ik mee aan de Electrabel Trophy. Een sportwedstrijd voor werknemers van Electrabel. Je doet mee in groepen van 4 aan verschillende sportieve activiteiten, lopen, zwemmen, kajakken, mountainbike, oriëntatieloop (’s nachts), een creatieve workshop, klimmen enz. Iemand van onze ploeg was geblesseerd, gelukkig hebben we last minute nog iemand gevonden om hem te vervangen.

Tot over een dikke week!

Eén reactie to “weekverslag 30 mei – 14 juni”

  1. Dries said

    Aangepaste gehoorbescherming is idd een geschenk uit de hemel. Ik heb de mijne bij Laperre gehaald, voor het ronde sommetje van 100euro. Dat had ik nog wel over voor een goed gehoor tot ik oud word ;)

    Ge kunt de filter (dempingswaarde) kiezen, de kleur, of ge de filter zelf wilt kunnen vervangen (los) of enkel door hen laten vervangen (vast), …
    Ge kunt ze met of zonder “koordje” tussen de oorstopjes krijgen en er zit sowieso een opbergtasje bij.

    Het enige ambetante is dat ge een koude pasta (precies mayonaise) in uw oor krijgt gespoten om de vorm te nemen. En als dat spel aant hard worden is gaan ze u vragen een formulier in te vullen en vragen welke opties ge wilt. moielijk te verstaan op die moment :p

    Maar ik heb ze nu al sinds november denk k en niets van te klagen. Erg handig voor het studeren, en een zegen op fuiven en festivals!

Geef een reactie

 
