Fery Vanhemelryck’s blog

12 juni – 7 juli

Posted by Fery Vanhemelryck op 7 juli 2009

Ik heb het de afgelopen weken ontzettend druk gehad, maar nu heb ik terug een beetje tijd om mijn blog up te daten. Mijn vorige bericht dateert van 5 juni.

Het taalbad in Spa was zeer leuk en interessant. Mijn uitspraak is verbeterd, ik had alleen graag wat meer grammatica geleerd. Die zal ik dus zelf nog wat moeten bijschaven.

De Electrabel Trophy was fantastisch.

Electrabel Trophy

We hadden geluk met het weer, de sportactiviteiten waren zeer leuk en de twee teamleden die ik niet kenden waren heel aangename mensen. Vrijdag begonnen we met enkele kleine opdrachten, minigolf, curling, hindernissenparcours, steppen, … Tegen 00u00 vertrokken we voor een oriëntatieloop van 15 km. Ons resultaat was niet slecht, we begonnen zaterdag als 5e mannenploeg (van ongeveer 80 mannenploegen). Helaas had een collega zijn knie geblesseerd en kon hij zaterdag niet meer lopen. Zaterdag moesten we veel mountainbiken, lopen, kleiduifschieten, minibiken, een doolhof doorlopen, een schilderij ontcijferen en een kolfje naar mijn hand: disc-golf spelen! Het mountainbiken verliep heel goed, maar voor de oriëntatieloop verloren we veel tijd door een geblesseerd teamlid en doordat we een checkpoint niet vonden. Zaterdagavond waren we nog 32e. Zondag stond er nog zwemmen, mountainbiken, lopen en kayakken op het programma. Ons eindresultaat was 38e, wat zeker niet slecht is voor een eerste deelname, met onbekende teamleden en een geblesseerde.

Maandag na de trophy kon ik een paar uurtjes uitslapen en daarna moest ik naar Brussel om nog eens af te spreken met mijn vorige coach bij Electrabel. Het was een leuk gesprek, en de kans bestaat dat ik in september terug voor hem mag gaan werken op de dienst splijtstofbeheer. Donderdag en vrijdag kregen we een opleiding project management. Het was zeer leuk om de Nederlandstalige trainees weer te zien.

In het weekend heb ik het een beetje rustig aan gedaan. Na het werk ben ik even gaan winkelen in Brussel en nadien naar een receptie gegaan. Terug in Hasselt ben ik iets gaan drinken met mijn oude klasgenoten. De rest van het weekend heb ik geprobeerd om wat te studeren voor de Post Test. Donderdag 25 juni ben ik Belgoprocess gaan bezoeken met de collega-trainees. Het was indrukwekkend om te zien hoe het radioactief afval behandeld en beheerd wordt. Misschien het meest indrukwekkende was de geringe omvang van het radioactief afval. Belgoprocess is zeker een aanrader om eens te gaan bezoeken. Best niet tijdens de week van Graspop zoals bij ons het geval was, want dan moet je omrijden.

Vrijdag 26 juni ging ik met Ellen en enkele vrienden/oud-klasgenoten naar de Foute Party van Q-music. Zelf ben ik meer een studiobrussel-fan en ga ik liever naar een was het nu 80, 90 of 2000-fuif. Maar tegen een goed verkleedfeestje en een fuif met veel oude bekenden zeg ik geen neen. Mijn outfit was ook best geslaagd maar ik ga geen foto’s publiceren op mijn blog :-). Op facebook zullen er ergens wel te vinden zijn. Na de foute Party ben ik nog even naar de eindejaars-TD in de fitlink in Diepenbeek geweest. Daar keek men zeer vreemd op van mijn outfit, tot ik vertelde dat ik naar foute party geweest was.

’s Ochtends thuisgekomen had ik net tijd om mij te douchen voor de trainer mij kwam uithalen om naar een frisbeetornooi in Namen te gaan. Vertrekken om 7u15 als je thuiskomt om 6u45, je moet het maar doen. Gelukkig had het slaapgebrek weinig invloed op mijn speelprestaties. Het was een leuk tornooi. Met heel veel weetjes van Trivial Arthur (inside joke). Tussen de wedstrijden door heb ik nog wat gestudeerd voor de Post-test.

Maandag had ik een interessante vergadering over de opvolging van de fabricatie van splijtstofelementen. Dinsdag was het tijd voor de post-test, een examen om te controleren of we veel bijgeleerd hebben dit jaar. Het was redelijk goed gegaan. Als ik wat meer tijd had gehad/genomen om te studeren kon het uiteraard nog beter.

’s Avonds was het de eindejaars-BBQ van VVS. De Vlaamse Vereniging van Studenten waar ik drie jaar actief ben geweest. Het was leuk om oude vrienden weer te zien.

DSC04441

Vrijdag werkte ik de ochtendshift van 6u tot 14u, nadien moest ik mij haasten om naar een frisbeetornooi in Hargen, Nederland te vertrekken. Het was een kleine 300 km rijden. Na een vermoeiende tocht was ik blij dat de tent opstond, de BBQ’s aan waren en we een frisse jupiler konden drinken uit mijn elektrische frigobox, toch handig een aansluiting voor de sigarettenaansteker in de koffer. De wedstrijden waren gigantisch leuk. Ik hou van beachfrisbee. Er is weinig leuker dan een wedstrijdje frisbee in de zon op een zacht strand tegen een leuke ploeg. Na de eerste speeldag gingen we douchen en eten op de camping waarna we terugkeerden naar het strand om de zonsondergang te bewonderen en te frisbeeën in de duinen met zeer leuke jumps.

duinjump

Zondag nog de laatste wedstrijden. Uiteindelijk werden we 8e van de 18 ploegen. Er had iets meer ingezeten, maar bij de loting van de poules kwamen wij terecht bij de 1e en 3e ploeg, waar we terecht van verloren, maar daardoor maakten we nog maar kans op plaats 7 tot 13. We hebben het zeker niet slecht gedaan, want tegen de ploeg die het tornooi won verloren wij slechts met 6-7. Gelukkig hebben wij veel jonge spelers in onze club. Elk jaar worden wij dus beter en beter.
Op de terugweg naar huis deden we een pitstop in de Burger King. Voor een ophaalbrug deelden we tictacs uit aan de auto achter ons, en bij de laatste tien rode lichten probeerden we snoep te krijgen van de auto die naast ons stond. Uiteindelijk was het in Zonhoven pas gelukt :-) (inside jokes)

Zo, nu zijn jullie weer helemaal mee. Hopelijk vind ik binnenkort wat vaker tijd om te bloggen. Er zijn nog zeer veel zaken waar ik over wil schrijven, maar ik moet voldoende tijd vinden…

Geef een reactie

 
