Fery Vanhemelryck’s blog

Avontuurlijke mountainbiketocht op Kreta gewonnen!

Posted by Fery Vanhemelryck op 5 februari 2010

Ik heb daarnet via mijn favoriete radiozender een reis gewonnen! Nu ben ik natuurlijk nog meer fan van Studio Brussel en van Siska.

Vrijdag van 18h tot 19h is er altijd het programma “Elke plaat is prijs” , waarbij je, zoals de naam het zegt, bij elk liedje een prijs kan winnen. Hiervoor moet je een sms sturen of bellen met de oplossing van een raadsel.
Vanavond kon je een reis naar Kreta winnen. Voor het codewoord dat je moest sms’en kreeg je een cryptische omschrijving van Siska. De eerste drie letters waren : ‘de eerste drie letters van het dier dat je nu hoort’, waarop het geluid van krekels te horen was. Krekels –> “KRE” . Toen hoefde ik niet meer naar de volgende letters te luisteren, maar stuurde ik onmiddellijk KRETA naar 3123. Even later kreeg ik telefoon van een medewerkster van studio brussel dat ik als eerste een sms had gestuurd met de juiste oplossing. Daarna moest ik één liedje wachten. Het langste liedje dat ik ooit gehoord heb :-)

Daarna mocht ik tegen een andere luisteraar een quiz spelen.
Er waren 5 vragen, allemaal over fietsen. Nu moet je weten dat ik weinig tot niets van sport ken. Dat interesseert mij vrij weinig (om naar te kijken, zelf sporten doe ik wel graag). Gelukkig vroeg ze naar ‘the usual suspects’.

De eerste vraag ging over een veldrijder die zich wilde omscholen voor één of andere mountainbike-wedstrijd. De enige veldrijder die in mij opkwam was Sven Nijs, en dat was het juiste antwoord :-)
Nadien moest ik een West-Vlaamse wielrenner zoeken die fan was van het een of ander. Mijn gok op Johan Museeuw bleek juist te zijn. Daarna een vraag die ik had moeten weten, maar niet wist. Bij de intro van ‘fiets’ van Clouseau gokte ik op ‘the beachboys’ , mijn tegenstander gokte ook mis.
De laatste vraag ging over Filip Meirhaeghe, welk instrument hij speelde. Mijn tegenspeler gokte op mondharmonica. ik dacht dat het iets harder was, gitaar of drums.

Uiteindelijk bleek ik de winnaar. Een reis voor twee personen naar Kreta. Een avontuurlijke mountainbiketocht van zo’n 2000 €. Ik ben benieuwd hoe dat zal verlopen. Zo gauw ik meer weet hou ik jullie op de hoogte.

Ik kijk al uit om de Samaria-kloof weer te zien:

Fiets van clouseau , (ze lieten enkel het begin horen, maar zonder het belgeluid…)

2 Reacties to “Avontuurlijke mountainbiketocht op Kreta gewonnen!”

  1. Clonen said

    Geweldig Fery! Geniet er van! Kreta is prachtig… wil er zeker zelf nog es heen, was nog maar 12 ofzo toen ik er geweest ben.

  2. hannel said

    Cool!!

Geef een reactie

 
