Fery Vanhemelryck’s blog

Hasselt studentenregatta: vijfde deelname

Posted by Fery Vanhemelryck op 4 mei 2010

Morgen is het weer tijd voor de Hasselt Studentenregatta. Een roeiwedstrijd tussen telkens 4 studenten, 4 studentes en een stuurpersoon van de drie Limburgse hogescholen en de Universiteit Hasselt.
Als eerstejaarsstudent heb ik de eerste editie meegemaakt als reserveroeier. Nadien de volgende 4 edities als roeier, en vanaf editie drie als kapitein+slagroeier.

Na het afstuderen vond ik het jammer dat ik afscheid moest nemen van deze geweldige sport. Roeien is een zeer leuke en complete sport. Je traint bijna elke spier in je lichaam, van onder tot boven.
Alleen het trainen in de winter was niet altijd even leuk.

Gelukkige vond ik een nog leukere sport om mijn energie kwijt te kunnen: Ultimate Frisbee.

Maar af en toe ging ik toch graag nog eens mee trainen met de nieuwe roeiers.
In januari vroeg de sportcoördinator mij of ik dit jaar mee wilde roeien, aangezien ik terug een opleiding volg aan de XIOS.
Na mijn veel te drukke kalender geraadpleegd te hebben besefte ik dat ik van 1 januari tot 5 mei slechts 2 zondagen kon komen trainen. Dat leek mij wat weinig om deel te nemen dus liet ik die kans over aan jong bloed.

Groot was mijn verbazing en geluk toen Veronique, de kapitein van het XIOS Roeiteam, me vanmiddag belde om te vragen of ik mee wilde roeien. Één van de roeiers ligt met longontsteking in bed en ze hadden een vervanger nodig.
Daar moest ik geen twee keer over nadenken. Het verlof lag al vast om te genieten van de festiviteiten en mee te doen aan de vlottentocht. Natuurlijk doe ik liever mee aan de regatta.

Ik kan niet beloven dat we een fantastisch resultaat neerzetten. Het is tenslotte al maanden geleden dat ik nog getraind heb op het roeien. Maar door het frisbee spelen is mijn conditie wel beter dan ooit tevoren. Toen ik laatst nog eens op een roeitoestel plaatsnam evenaarde ik zonder veel moeite mijn beste resultaat van toen ik nog roeide.

Ik heb er alleszins geweldig veel zin in. En natuurlijk ook in het feestje nadien op de Tuikabelbrug met The Fools en DJ Jim!

Het was leuk om mijn post na “mijn allerlaatste” regatta nog eens terug te lezen :-)

Eén reactie to “Hasselt studentenregatta: vijfde deelname”

  1. Jan Fabry said

    Aha, dan is onze unit biological warfare er toch in geslaagd een slachtoffer te maken. Goed nieuws voor de UHasselt, want elke keer als Fery in de boot zit, winnen ze! It’s science!

Geef een reactie

 
