Fery Vanhemelryck’s blog

oogoperaties

Posted by Fery Vanhemelryck op 7 juli 2010

Beide oogoperaties zijn vlot verlopen. Ik kan nu alles doen zonder bril: lezen, sporten, autorijden, presentaties kijken, les volgen, ondertitels lezen(wij hebben een kleine tv).

Na de tweede oogoperatie ben ik met een chauffeur naar Werchter gereden om mijn spullen uit te laden, daarna terug naar Hasselt voor de controle. Deze keer was het ook nodig dat ik op controle kwam: mijn oogdruk was te hoog. De dokter heeft dan met een naaldje wat druk afgelaten. En opeens zag ik ook beter.

Toen ik ’s avonds terug op Werchter kwam was ik dolgelukkig. Ik kon alles zien zonder bril! Optredens, prijslijsten, mensen rondom ons, ik kon mijn vrienden terugvinden… Ik was echt Euforisch, tot ik merkte dat ik met rechts toch nog wat scherper kon zien dan met links. En dat was vreemd want rechts was diezelfde dag geopereerd en links een week eerder. Zelfs nu, 2 weken na de operatie links en 1 week na de operatie rechts, zie ik beter met rechts. Voordien was het nochtans omgekeerd. Voordien zag ik heel wat beter met links dan met rechts. Mijn oogarts zegt dat dit niets is om mij zorgen over te maken en dat mijn oog nog wat moet genezen. Maar echt leuk vind ik het toch niet. Ik zie alles met beide ogen. Ik kan ook scherp zien met links alleen, maar ik moet mij even concentreren voor ik sommige dingen scherp zie. En met rechts is dat niet zo, daar zie ik onmiddellijk scherp. Ik zou gerust kunnen leven met 2 ogen zoals het linkse, maar nu ik merk dat rechts nog beter is zou ik toch graag beide ogen zo goed hebben.

Volgende week op controle nog eens zien of het linkeroog al verbeterd is.

Geef een reactie

 
